понеделник, 8 септември 2014 г.

Онлайн магазините: мнение на недоверчивия

Колкото и да ми хвалите интернет пазаруването – не можете да ме спечелите.

То не може да се има доверие на реалните търговци, та какво ли остава за виртуалните, дето нито ги знаеш къде са, нито кои са.

Само си представете колко хакери има по света, колко измамници се опитват да се докопат до личните ти данни или до номера на кредитната ти карта, а тук на всичко отгоре се налага ти доброволно да си ги дадеш.

А и да купувам дрехи по картинки? Моля, не съм толкова наивен. Първо, не ми е ясно дали и колко общо има това, което е снимано с това, което ще ми докара куриерът. Отделно, и дете с малко търпение и програма за обработки на фотографии може да сътвори чудеса.

И дори да приемем, че всички са добросъвестни и честни търговци – каква е гаранцията, че няма да ми доставят счупена стока или пък нещо, което на живо не ми харесва? Или пък да си купя дреха от интернет – та ако не съм я пробвал зад завеската, изобщо не мога да знам ще ми става ли или не.

Изобщо – не на мен тия. Най-добре е, ако ще се пазарува нещо – да е в някакъв магазин, с витрина и закачалки, с пробна и продавачка, която е желателно да ти е и позната. Да пипна плата, да облека каквото съм си избрал, да си бръкна в джобовете и да се пофръцкам пред огледалото.

Това е чиста работа, иначе за какво се строят толкова молове, а?

Да пазаруваш в интернет си е риск, какъвто поемат не смелите, а наивните. Интернет е виртуален свят и ако искам виртуална риза – ще си я купя оттам. Ако искам реална – ще си я купя от истински магазин.


Мнение на Twelve o`clock: Наистина, не е лоша идея човек да е предпазлив в интернет. Особено когато пазарува и когато извършва плащания.

Всъщност, ако гледаме негативно на нещата – риск съществува както при онлайн пазаруването, така и при „истинските“ магазини. Но, тъй като и темата е за онлайн магазините, и недоверчивото мнение, изказано по-горе е в тази насока – ще се съсредоточим върху тях.

Много важно е да пазарувате при проверени търговци, с добра репутация и достатъчно открито присъствие. В тази насока интернет може да е много полезен, включително чрез проучване на мнението на потребителите, които споделят своя опит и дават рейтинг на търговеца.

Когато плащате също има различни начини да избегнете риска. От най-конвенционалния – чрез наложен платеж, до разплащане през PayPal сметка. Освен това, законодателството добави нова защита за клиентите и те вече разполагат с 14 дневен период на „размисъл“, през когото могат да върнат онлайн закупената стока обратно на търговеца, без да дават пояснения каква е причината за отказа.

А знаете ли, че някои куриерски услуги предлагат време за проверка на доставената стока? Например, куриерът да ви изчака да облечете роклята от Twelve O`clock и ако не се харесате в нея – да я пакетирате и върнете обратно J