неделя, 28 септември 2014 г.

Онлайн магазините: Мнение на педанта

Не знам как може някои хора да се отнасят към пазаруването толкова безотговорно!? 

Не става дума само за харченето на пари. Не става дума за придобиването на вещи. Просто, не може ей така да видиш нещо и да го купиш! Ако ще правиш така – по–добре изобщо не го прави! Така принизяваш, както своите критерии, така и труда на тези, които са произвели стоката.

Излиза, че си склонен да купиш първото нещо, изпречило се пред очите ти – и заслугата е на човека, подредил щанда по този начин. Или пък, ако е онлайн, печели този, когото Google е показал най–напред.

Ако правиш така, значи, като влезеш в магазина за сапун, трябва да търсиш каквото и да е, на което да пише „САПУН“ и да грабнеш това, което е на очите ти, не се налага да се наведеш или протягаш, или кратко казано – не се налагат усилия.

Е, да, ама не трябва така.

Целият щанд със сапуни следва да бъде подробно инспектиран. Всяка марка, всеки модел или разновидност задължително да се прегледат и да бъдат изчетени надписите по опаковките, дори тези с най–малките букви. Следващата стъпка е проучването на цените и преизчисляването на цена/качество. И дори, когато приключиш с този процес – все още е рано за покупка. Защото е време да разузнаеш какво е положението с подобните продукти в съседния супермаркет.

Голямото удовлетворение идва, когато намериш нещо, което не е толкова популярно, но е с равно или дори по–добро качество от масовите продукти и при това е на по–ниска цена. А ако пък уцелиш и промоция – тогава наистина си излязъл победител в битката.

Много по–добре можеш да развиеш таланта си на купувач в интернет пространството. Там проучването на характеристиките на това, което искаш да купиш и сравнението между магазините е още по–удобно. Истинският купувач знае какво да прави.

Първата работа е да набележи конкретния продукт, правейки гореспоменатата класация на база цена и качество. Едва сега обаче може да се развихриш както трябва.

Посети всички възможни форуми и прочети подробно мненията на потребителите за този продукт. Може да пуснеш няколко провокативни коментара, за да видиш реакцията им. След това пусни своя отделна тема, където питаш за мнения и препоръки. Докато събираш такива – направи проучване на самия производител, какъв е, кой е собственикът, какви са финансовите му показатели.

Когато приключиш и с това – опитай се да купиш стоката не от някой интернет магазин, а от самия производител. Ако не става – проучи мнението на клиентите на онлайн магазина, колко са коректни, спазват ли правилата,  има ли рекламации.

Накрая обедини цялата информация и помисли около седмица. След това, ако още имаш желание – вече може и да купиш.

Мнение на Twelve O`clock: Едва ли някой сериозен онлайн търговец се притеснява от такива взискателни клиенти, които се отнасят към покупкатаq като към нещо твърде сериозно и отговорно нещо. 

Напротив – под някаква форма това може дори да се приеме за комплимент.

И въпреки, че някои биха приели с усмивка подробния и педантичен подход, описан по–горе – всъщност, голяма част от изброеното не само може, но и трябва да бъде правено, особено когато ставате клиент на непознат до момента онлайн магазин. 

И не забравяйте, че мнението, което давате за даден търговец е не само реклама (или пък изливане на гнева, ако сте недоволни), но е и безценна помощ за следващите клиенти.