Не става дума само за харченето на пари. Не става дума
за придобиването на вещи. Просто, не може ей така да видиш нещо и да го купиш!
Ако ще правиш така – по–добре изобщо не го прави! Така принизяваш, както своите
критерии, така и труда на тези, които са произвели стоката.
Излиза, че си склонен да купиш първото нещо, изпречило се
пред очите ти – и заслугата е на човека, подредил щанда по този начин. Или пък,
ако е онлайн, печели този, когото Google е показал най–напред.
Ако правиш така, значи, като влезеш в магазина за сапун,
трябва да търсиш каквото и да е, на което да пише „САПУН“ и да грабнеш това,
което е на очите ти, не се налага да се наведеш или протягаш, или кратко казано
– не се налагат усилия.
Е, да, ама не трябва така.
Целият щанд със сапуни следва да бъде подробно инспектиран.
Всяка марка, всеки модел или разновидност задължително да се прегледат и да
бъдат изчетени надписите по опаковките, дори тези с най–малките букви.
Следващата стъпка е проучването на цените и преизчисляването на цена/качество.
И дори, когато приключиш с този процес – все още е рано за покупка. Защото е
време да разузнаеш какво е положението с подобните продукти в съседния
супермаркет.
Голямото удовлетворение идва, когато намериш нещо, което не
е толкова популярно, но е с равно или дори по–добро качество от масовите
продукти и при това е на по–ниска цена. А ако пък уцелиш и промоция – тогава
наистина си излязъл победител в битката.
Много по–добре можеш да развиеш таланта си на купувач в
интернет пространството. Там проучването на характеристиките на това, което
искаш да купиш и сравнението между магазините е още по–удобно. Истинският
купувач знае какво да прави.
Първата работа е да набележи конкретния продукт, правейки
гореспоменатата класация на база цена и качество. Едва сега обаче може да се
развихриш както трябва.
Посети всички възможни форуми и прочети подробно мненията на
потребителите за този продукт. Може да пуснеш няколко провокативни коментара,
за да видиш реакцията им. След това пусни своя отделна тема, където питаш за
мнения и препоръки. Докато събираш такива – направи проучване на самия
производител, какъв е, кой е собственикът, какви са финансовите му показатели.
Когато приключиш и с това – опитай се да купиш стоката не от
някой интернет магазин, а от самия производител. Ако не става – проучи мнението
на клиентите на онлайн магазина, колко са коректни, спазват ли правилата, има ли рекламации.
Накрая обедини цялата информация и помисли около седмица.
След това, ако още имаш желание – вече може и да купиш.
Мнение на Twelve O`clock: Едва ли някой сериозен онлайн търговец
се притеснява от такива взискателни клиенти, които се отнасят към покупкатаq
като към нещо твърде сериозно и отговорно нещо.
Напротив – под някаква форма
това може дори да се приеме за комплимент.
И въпреки, че някои биха приели с усмивка подробния и
педантичен подход, описан по–горе – всъщност, голяма част от изброеното не само
може, но и трябва да бъде правено, особено когато ставате клиент на непознат до
момента онлайн магазин.
И не забравяйте, че мнението, което давате за даден
търговец е не само реклама (или пък изливане на гнева, ако сте недоволни), но е
и безценна помощ за следващите клиенти.