Чудесно нещо! Щом е магазин, щом се продават джунджурийки и
всякакви нещица – чудесно нещо! Онлайн, офлайн - има ли значение?
Всъщност, има! От една страна, като влезеш в някой огромен
търговски център и си в рая. От единия магазин излезеш, в другия влезеш. И
потъваш в морето от стоки и всичко се продава, продава! Е, не си длъжен да
купиш, но кой ти знае намеренията, продавачките кръжат около теб, угаждат ти,
питат те дали си доволен.
Но и онлайн си е много добре. Липсва живият контакт, но това
понякога те спасява от досадата. За сметка на това изборът е огромен. Всеки
сайт, всеки онлайн магазин е една малка вселена, а някои са си направо безкраен
космос!
Отварям си ту една снимка, ту друга, чета си
характеристиките, описанията, мненията и накрая – цък! – и в кошницата. Като се
понатрупат там, идва най–неприятният момент, плащането, но то не е
задължително. Цяло удоволствие е да се любувам на нещата, които съм си избрал,
а после с няколко кликания премахвам излишното и го свеждам в рамките на
бюджета ми. Е, той обикновено страда заради тази ми страст, но това е друга
тема.
И така ... наближава най–важният момент. Поръчката ми е
готова и след натискането на един бутон, ще полети към мен!
Това най-много го обичам. Ако пътува отдалече, дори си следя
тракинга – на кое летище е, в кой склад, какво й се случва. Докато накрая не ми
позвънят на вратата и – "О, миг поспри!" – куриерът не я връчи в
ръцете ми.
Минута по–късно светът става празен. Радостта от избирането
и очакването е отминала и се чувствам ограбен. Седя, сякаш останал без сили,
взирам се в една точка, но ръката ми сама се пресяга към компютъра и.. идва ред
на следващата покупка.
И докато тя пътува към мен – ще отскоча до мола.
Мнение на Twelve o`clock: Е, такива клиенти сигурно всеки
желае. Само че не мислим, че е здравословно до такава степен да се пристрастява
някой към покупките, още повече това не е свързано с конкретната стока,
производител или марка.
Според нас е много по–важно клиентът да бъде истински
удовлетворен и щастлив: както в момента на получаване на стоката, а също и през
целия период, когато я ползва. А самото пазаруване в онлайн магазина да е леко
и приятно, без да се превръща в основна цел.
Много по–щастливи ни правят лоялните клиенти, отколкото
прелитащите шопинг маниаци. Когато развиваш една марка, ти даваш част от себе
си и от своята визия за нещата – която, ако намери последователи, значи си на
прав път.