сряда, 17 септември 2014 г.

Онлайн магазините: мнение на шопинг маниака

Чудесно нещо! Щом е магазин, щом се продават джунджурийки и всякакви нещица – чудесно нещо! Онлайн, офлайн - има ли значение?

Всъщност, има! От една страна, като влезеш в някой огромен търговски център и си в рая. От единия магазин излезеш, в другия влезеш. И потъваш в морето от стоки и всичко се продава, продава! Е, не си длъжен да купиш, но кой ти знае намеренията, продавачките кръжат около теб, угаждат ти, питат те дали си доволен.

Но и онлайн си е много добре. Липсва живият контакт, но това понякога те спасява от досадата. За сметка на това изборът е огромен. Всеки сайт, всеки онлайн магазин е една малка вселена, а някои са си направо безкраен космос!

Отварям си ту една снимка, ту друга, чета си характеристиките, описанията, мненията и накрая – цък! – и в кошницата. Като се понатрупат там, идва най–неприятният момент, плащането, но то не е задължително. Цяло удоволствие е да се любувам на нещата, които съм си избрал, а после с няколко кликания премахвам излишното и го свеждам в рамките на бюджета ми. Е, той обикновено страда заради тази ми страст, но това е друга тема.
И така ... наближава най–важният момент. Поръчката ми е готова и след натискането на един бутон, ще полети към мен!

Това най-много го обичам. Ако пътува отдалече, дори си следя тракинга – на кое летище е, в кой склад, какво й се случва. Докато накрая не ми позвънят на вратата и – "О, миг поспри!" – куриерът не я връчи в ръцете ми.

Минута по–късно светът става празен. Радостта от избирането и очакването е отминала и се чувствам ограбен. Седя, сякаш останал без сили, взирам се в една точка, но ръката ми сама се пресяга към компютъра и.. идва ред на следващата покупка.

И докато тя пътува към мен – ще отскоча до мола.

Мнение на Twelve o`clock: Е, такива клиенти сигурно всеки желае. Само че не мислим, че е здравословно до такава степен да се пристрастява някой към покупките, още повече това не е свързано с конкретната стока, производител или марка.

Според нас е много по–важно клиентът да бъде истински удовлетворен и щастлив: както в момента на получаване на стоката, а също и през целия период, когато я ползва. А самото пазаруване в онлайн магазина да е леко и приятно, без да се превръща в основна цел.

Много по–щастливи ни правят лоялните клиенти, отколкото прелитащите шопинг маниаци. Когато развиваш една марка, ти даваш част от себе си и от своята визия за нещата – която, ако намери последователи, значи си на прав път.